تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 4:47
68 بازدید
کد خبر : 4615

موافقت اروپا با تحول در مقررات مربوط به هوش مصنوعی

موافقت اروپا با تحول در مقررات مربوط به هوش مصنوعی

اتحادیه اروپا موافقت خود را برای تصویب قوانین مربوط به کنترل هوش مصنوعی اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه اروپا به یک توافق موقت رسیده است که بر اساس آن استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک و همچنین سیستم‌های هوش مصنوعی مانند “چت جی پی تی” را کنترل می‌کند.

به گزارش “رویترز”، توافق بین کشورهای اتحادیه اروپا و اعضای مجلس اروپا پس از ساعت‌ها مذاکره انجام شد. طرفین برای تنظیم جزئیات در این باره تلاش خواهند کرد و ممکن است در روزهای آینده این قوانین تغییراتی داشته باشد.

تایری برتون، عضو هیئت اروپایی در این باره گفت: اروپا خود را به عنوان یک پیشگام قرار داده درحالی که به اهمیت نقش خود به عنوان یک آغازگر استاندارد جهانی واقف است، من باور دارم که این یک روز تاریخی خواهد بود.

این توافق مستلزم مدل‌های بنیادین مانند “چت جی پی تی” است ‌و هدف کلی مطابقت دادن هوش مصنوعی با تعهدات روشن ‌و شفاف قبل از عرضه به بازار است. این موضوع شامل تنظیم مستندات فنی است که با قانون کپی رایت اروپا مطابقت دارد و خلاصه جزئیات را در مورد استفاده آن برای آموزش منتشر می‌کند. مدل‌های بنیادین خیلی موثر به منظور هدایت ارزیابی‌ها و کاهش ریسک اصولی، هدایت آزمایش دشمن، گزارش به کمیسیون اروپا در رویدادهای جدی، مراقبت از امنیت سایبری و گزارش در مورد بهره وری انرژی آنها استفاده خواهند شد.

دولت‌ها می‌توانند از نظارت بیومتریک واقعی فقط در مکان‌های عمومی برای موارد دستگیری مجرمان در جرایم مشخص، جلوگیری از تهدیدات واقعی موجود یا پیش بینی شده مانند حملات تروریستی و جستجوی مظنونین جرایم بسیار سنگین استفاده کنند. این قرارداد، کاربران را از دستکاری رفتاری شناختی، بررسی غیرهدفمند عکس‌های مربوط به چهره افراد در اینترنت یا فیلم‌ها، اعتبار اجتماعی و سیستم‌های طبقه بندی بیومتریک برای پی بردن به باورهای سیاسی، مذهبی و فلسفی و‌ گرایشات جنسیتی و نژادی منع می‌کند.

انتظار می‌رود قانون برای لازم الاجرا شدن اوایل سال آینده به صورت رسمی تصویب شود و دو سال بعد از آن اجرا شود. دولت‌های سراسر جهان به دنبال متعادل کردن مزیت‌های تکنولوژی هستند که می‌تواند در مکالمات شبه انسانی متعهد شود، پاسخگوی سوالات باشد و کد کامپیوتری بنویسد، بدون نیاز به گذاشتن گارد محافظ در آن فضا.

قوانین بلندپروازانه هوش مصنوعی اروپا از شرکت‌هایی مانند “اپن ای آی” که مایکروسافت در آنها سرمایه گذار است، به کشف حوزه‌های جدید در تکنولوژی آنها ادامه می‌دهند که تمجید و نگرانی را با هم به همراه دارد. قانون اتحادیه اروپا می‌تواند برای دولت‌های دیگر الگو شود و جایگزینی برای رویکرد “دلایت تاچ” آمریکا و قوانین موقت چین باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.