تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 6:15
152 بازدید
کد خبر : 4021

هشدار پاپ فرانسیس نسبت به خطرات بالقوه هوش مصنوعی

هشدار پاپ فرانسیس نسبت به خطرات بالقوه هوش مصنوعی

رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به “احتمالات مخرب و اثرات متضاد” هوش مصنوعی، خواستار توجه جهانی در مورد خطرات بالقوه این فناوری جدید شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که ۸۶ سال سن دارد و در گذشته گفته بود که حتی نمی‌داند چطور با کامپیوتر کار کند،

رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به “احتمالات مخرب و اثرات متضاد” هوش مصنوعی، خواستار توجه جهانی در مورد خطرات بالقوه این فناوری جدید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که ۸۶ سال سن دارد و در گذشته گفته بود که حتی نمی‌داند چطور با کامپیوتر کار کند، در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح کلیسای کاتولیک که اول ژانویه است و واتیکان طبق رسوم این پیام را زودتر منتشر می‌کند، این پیام را داده است.

در این پیام آمده است: پاپ فرانسیس نیاز به هوشیاری و تلاش را یادآوری کرد تا منطق خشونت و تبعیض در تولید و استفاده از چنین ابزارهایی به بهای لطمه به افرادی که شکننده و محروم هستند، ریشه ندواند.

در ادامه این پیام آمده است:‌ نیاز مبرم به جهت‌دهی مسئولانه به مفهوم و استفاده از هوش مصنوعی به گونه‌ای که این فناوری در خدمت بشریت و حفاظت از کره زمین باشد، ایجاب می‌کند که تامل اخلاقی به حوزه آموزش و قانون نیز تعمیم یابد.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۵ میلادی اذعان کرد که از تکنولوژی سر در نمی‌آورد اما به طور همزمان اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را به عنوان “هدیه‌ای از جانب خدا” که باید از آنها عاقلانه استفاده شود، دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.