تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 6:11
57 بازدید
کد خبر : 3876

هوش مصنوعی جایگزین چه تعداد شغل خواهد شد؟

هوش مصنوعی جایگزین چه تعداد شغل خواهد شد؟

ایسنا/خراسان رضوی میلیون‌ها شغل در معرض خطر انقلاب هوش مصنوعی قرار دارند. به نقل از نیوز، همچنین انقلاب هوش مصنوعی (AI) می‌تواند بیش از یک چهارم مشاغل در سازمان ۳۸ عضوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را به خطر بیندازد. این سازمان مستقر در پاریس در چشم‌انداز اشتغال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد: مشاغلی که

ایسنا/خراسان رضوی میلیون‌ها شغل در معرض خطر انقلاب هوش مصنوعی قرار دارند.

به نقل از نیوز، همچنین انقلاب هوش مصنوعی (AI) می‌تواند بیش از یک چهارم مشاغل در سازمان ۳۸ عضوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را به خطر بیندازد.

این سازمان مستقر در پاریس در چشم‌انداز اشتغال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد: مشاغلی که می‌توانند با هوش مصنوعی جایگزین شوند، ۲۷ درصد از نیروی کار در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را تشکیل می‌دهند، در حالی که کشورهای اروپای شرقی بیشتر در معرض اتوماسیون هستند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، یک بلوک ۳۸ عضوی است که عمدتاً از کشورهای ثروتمند تشکیل شده است اما شامل اقتصادهای نوظهور مانند مکزیک و استونی نیز می‌شود.

به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اگرچه در حال حاضر نشانه‌های کمی حاکی از این است که هوش مصنوعی می‌تواند اختلال قابل توجهی در بازار کار ایجاد کند، مشاغل بسیاری در حال حاضر در معرض خطر هستند زیرا انقلاب هوش مصنوعی در مراحل اولیه خود قرار دارد.

موقعیت‌هایی که می‌توانند با اتوماسیون تغییر کنند، به‌عنوان استفاده بیش از ۲۵ مهارت از ۱۰۰ مهارت و توانایی که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین کند، تعریف شده است.

به نقل از رویترز، ماتیاس کورمان، دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفت: «اینکه هوش مصنوعی در نهایت چگونه بر کارگران در محل کار تاثیر می‌گذارد و اینکه آیا مزایا بر خطرات آن بیشتر خواهد بود یا خیر، به اقدامات سیاستی ما بستگی دارد.»

وی افزود: «دولت‌ها باید به کارگران کمک کنند تا برای تغییرات آماده شوند و از فرصت‌هایی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند بهره‌مند شوند».

در ماه مارس، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی مولد مانند چت بات جی پی تی می‌تواند جایگزین ۳۰۰ میلیون شغل تمام وقت در سراسر جهان شود.

این بانک سرمایه‌گذاری استدلال کرد که این فناوری می‌تواند به‌طور مستقل مواردی جدید ایجاد کند که نشان‌دهنده «پیشرفتی بزرگ با اثرات بالقوه کلان اقتصادی» است.

بر اساس برآوردهای گلدمن ساکس، تقریبا دو سوم مشاغل در ایالات‌متحده و اروپا در معرض درجاتی از اتوماسیون هوش مصنوعی هستند اما هوش مصنوعی مولد می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای یک چهارم مشاغل فعلی استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.