تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 6:13
50 بازدید
کد خبر : 3888

“هوش مصنوعی” مبنای شکل گیری ۳۰ درصد حملات سایبری به کشور

“هوش مصنوعی” مبنای شکل گیری ۳۰ درصد حملات سایبری به کشور

ایسنا/سمنان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بررسی های انجام شده در حوزه حملات سایبری گفت: ۳۰ درصد از حملات سال گذشته کشور بر مبنای هوش مصنوعی شکل گرفته است. سردار غلامرضا جلالی ۲۹ تیرماه در ادامه سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سمنان که با

ایسنا/سمنان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بررسی های انجام شده در حوزه حملات سایبری گفت: ۳۰ درصد از حملات سال گذشته کشور بر مبنای هوش مصنوعی شکل گرفته است.

سردار غلامرضا جلالی ۲۹ تیرماه در ادامه سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سمنان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان انجام شد با اشاره به توطئه های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به کشور و نظام اظهار کرد: یکی از سناریوهای تهدیدات احتمالی ما در کشور، حمله به زیرساخت های ما است. شرکت ملی ارتباطات زیرساخت توانسته به تهدیدات پاسخ داده و پایداری شبکه را حفظ کند که امری ارزشمند است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: بررسی سناریوهای احتمالی حمله ها و تهدیدات و بکارگیری الگوی مناسب برای پاسخ دادن به آن در حوزه زیرساخت در دستور کار قرار دارد و طرح جامع آن در دست تدوین است.

سردار جلالی با بیان اینکه طی یک برنامه ۳ ساله وابستگی شرکت ارتباطات زیرساخت به برق باید از بین برود گفت: مبنای پایداری خدمت، تداوم کارکرد و فعالیت های ضروری کشور در حوزه سایبری، شرکت ارتباطات زیرساخت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به اهمیت و حساسیت شرکت ارتباطات زیرساخت در استان و کشور پرداخت و تصریح کرد: تنها شریان حیاتی کشور در حوزه پدافند غیرعامل، شرکت ارتباطات زیرساخت است.

سردار جلالی با اذعان به اینکه ۳۰ درصد از حملات سال گذشته کشور بر مبنای هوش مصنوعی شکل گرفته ادامه داد: دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، مبنای شکل گیری و تهیه و تدوین راهبردهای مطلوب برای دفاع و مقابله با تهدیدات فناوری هستند.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات فناورانه امروزه در شمار جنگ‌های غیر نظامی محسوب می شود گفت: دشمنان‌ راهبردهای مختلفی را در حوزه تهدیدات جنگ فناورانه طراحی‌ نموده اند.

این کارشناس ارشد حوزه تهدید و جنگ نرم خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با تهدیدات فناوری و دانش پایه، باید راهبردهای مقابله مطلوب را برگزید.
"هوش مصنوعی" مبنای شکل گیری ۳۰ درصد حملات سایبری به کشور

 به گزارش ایسنا، بازدید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و محصولات شرکت های فناور انجام شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.