تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 5:12
40 بازدید
کد خبر : 4293

«هوش مصنوعی»‌ کلمه سال شد

«هوش مصنوعی»‌ کلمه سال شد

لغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، فناوری‌ای که انتظار می‌رود بر آینده مسلط شود، اکنون به کلمه سال تبدیل شده است و انتشارات لغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

لغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، فناوری‌ای که انتظار می‌رود بر آینده مسلط شود، اکنون به کلمه سال تبدیل شده است و انتشارات لغت‌نامه انگلیسی «کالینز»، «هوش مصنوعی» (AI) را به عنوان قابل‌توجه‌ترین کلمه سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

انتشارات «کالینز» که «هوش مصنوعی»‌ را «مدل‌سازی عملکردهای ذهنی انسان توسط برنامه‌های کامپیوتری» توصیف کرده است،‌ دلیل انتخاب این کلمه را «سرعت بالای استفاده از این کلمه و تبدیل شدن آن به موضوع غالب مکالمه‌ها در سال ۲۰۲۳» عنوان کرده است.

لغت‌نامه «کالینز»، «هوش مصنوعی» را از بین فهرستی متشکل از اصطلاح‌های جدیدی انتخاب کرده است که به گفته این انتشارات بازتابی از «زبان همواره در حال تکامل ما هستند و دغدغه‌های افرادی را که از آن استفاده می‌کنند در برمی‌گیرند.»‌

 از جمله کلمات این فهرست به «فرزند نپو» (Nepo baby) می‌توان اشاره کرد که برای توصیف پسران و دختران سلبریتی‌هایی استفاده می‌شود که موفقیت خود را مدیون شهرت والدین خود هستند.

لغت‌نامه سال توسط لغت‌نویسانی انتخاب می‌شود که مجموعه متنوعی از منابع از جمله فضای مجازی را بررسی می‌کنند. در سال ۲۰۲۱‌ کلمه «ان اف تی» (NFT) به عنوان لغت سال انتخاب شده بود و لغت سال ۲۰۲۰ نیز «قرنطینه» معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.