تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 5:11
78 بازدید
کد خبر : 4579

وال‌استریت ژورنال: چین برای جاسوسی بهتر، هوش مصنوعی می‌دزدد!

وال‌استریت ژورنال: چین برای جاسوسی بهتر، هوش مصنوعی می‌دزدد!

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکا نسبت به تلاش‌های چین برای سرقت اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش ایسنا، این روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای گزارش داد: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هوش مصنوعی را در فهرست آن دسته از فناوری‌های آمریکایی قرار داده که باید از آنان حفاظت کند؛ اما

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکا نسبت به تلاش‌های چین برای سرقت اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای گزارش داد: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هوش مصنوعی را در فهرست آن دسته از فناوری‌های آمریکایی قرار داده که باید از آنان حفاظت کند؛ اما چین در مقابل این را در فهرست فناوری‌هایی آورده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در آن‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

در این گزارش آمده است: توانایی چین در حوزه هوش مصنوعی همین حالا هم قابل‌توجه است، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا اخیراً هشدارهایی داده‌اند که از مسئله سرقت دارایی‌های معنوی هم فراتر رفته است.

اف‌بی‌آی و دیگر نهادها باور دارند که چین به‌جای سرقت اسرار تجاری آمریکا، به سرقت اسرار هوش مصنوعی روی آورده تا از آن برای تحلیل مجموعه اطلاعاتی درباره آمریکایی‌ها استفاده کند؛ طرحی آن‌چنان عظیم که تا پیش‌ازاین غیرممکن به نظر می‌رسید.

وال‌استریت ژورنال در این گزارش به اظهارات «کریستوفر رای»، مدیر اف‌بی‌آی در سال میلادی جاری اشاره کرد که گفته: چینی‌ها امروزه می‌کوشند تا با استفاده از هوش مصنوعی عملیات‌های بزرگ هکری خود را گسترده‌تر کرده و فناوری ما را علیه خودمان استفاده کنند.

به گزارش این روزنامه، نگرانی از دستیابی چین به فناوری پیشرفته هوش مصنوعی تا آنجا پیش رفته که در ماه اکتبر مدیر اف‌بی‌آی و رهبران دیگر نهادهای اطلاعاتی غربی نشستی با حضور رهبران حوزه فناوری تشکیل دادند تا به بررسی این مسئله بپردازند.

سازندگان فناوری هوش مصنوعی نیز نگران این هستند که اسرارشان سر از چین در بیاورد. اخیراً شرکت «اوپن اِی. آی.» در بررسی رایانه یکی از کارکنانش به احتمال جاسوسی او برای چین مشکوک شده و مراتب را به اف‌بی‌آی گزارش داد؛ اما به گفته یک منبع آگاه، این کارمند بی‌گناه شناخته شد.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است: چندین سال است که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا نسبت به استفاده گسترده چین از انباشت مقادیر زیادی از داده‌های شخصی هک‌شده ابراز نگرانی کرده‌اند؛ داده‌هایی که متعلق به مقامات و مدیران تجاری آمریکایی است.

به گزارش این روزنامه، چین در سال‌های گذشته مشغول جمع‌آوری اطلاعات از آمریکایی‌ها بوده و حجم این داده‌ها آن‌قدر عظیم است که امکان تحلیل آن‌ها برای انسان‌ها وجود ندارد؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند به‌راحتی این داده‌ها را تحلیل کرده و به الگوهای معنادار در آن‌ها دست یابد.

وال‌استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکا بر این باورند که عوامل اطلاعاتی چین در حال تحلیل اطلاعات در چندین منبع داده عظیم است که در مدت چند سال از نهادهایی مانند دفتر مدیریت کارکنان آمریکا، شرکت‌های بیمه درمانی و بانک‌ها جمع‌آوری کرده است؛ از جمله اثر انگشت، ارتباطات خارجی، بدهی‌های مالی و سوابق درمانی. چین می‌خواهد از این‌ها برای ردیابی جاسوسان آمریکا و شناسایی افرادی استفاده کند که از دسترسی امنیتی برخوردار هستند.

گلن گرتسل، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید: چین می‌تواند با کمک هوش مصنوعی برای هر آمریکایی یک دفترچه اطلاعات درست کند که شامل طیف گسترده‌ای از داده‌هاست؛ از جمله سوابق پزشکی، کارت‌های اعتباری، شماره گذرنامه، نام و محل زندگی والدین و کودکان. اگر این بانک‌های اطلاعاتی را در کنار صدها هزار هکر که برای دولت چین کار می‌کنند قرار دهید، خواهید دید که با یک تهدید امنیت ملی وحشتناک مواجه هستیم.

این در حالی است که چین ادعاهای آمریکا درباره «سرقت‌های سایبری» را رد می‌کند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در تابستان سال میلادی جاری گفت آمریکا «بزرگ‌ترین امپراتوری هکری و دزد سایبری جهان» است.

در سال‌های اخیر اف‌بی‌آی برای حفاظت از فناوری‌های آمریکایی بیش از آنکه به شرکت‌های هوش مصنوعی توجه کند، بر تولیدکنندگان تراشه‌هایی تمرکز داشته که قابلیت پردازش برنامه‌های هوش مصنوعی را دارند. چند مقام سابق آمریکایی در این حوزه به وال‌استریت ژورنال گفتند که حتی اگر جاسوسان یا هکرها بتوانند الگوریتم‌های بنیادین سامانه‌های پیشرفته امروز را سرقت کنند، این سامانه‌ها ظرف مدت شش ماه چنان تغییر کرده و به‌روزرسانی می‌شوند که آن الگوریتم‌های مسروقه کارایی چندانی نخواهند داشت.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.