تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 8:52
147 بازدید
کد خبر : 3762

پاسخ‌دهی به استعلامات ثبتی توسط هوش مصنوعی

پاسخ‌دهی به استعلامات ثبتی توسط هوش مصنوعی

ایسنا/کرمان سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان گفت: سامانه‌های الکترونیک موجب تسهیل کارها و کاهش مراجعات حضوری شده و در بسیاری از موارد، استعلامات دفاتر اسناد رسمی توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی پاسخ داده می‌شود. سعید نظری امروز چهارم تیرماه در بازدید رئیس حوزه قضایی، دادستان و جمعی از مسئولان قضایی

ایسنا/کرمان سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان گفت: سامانه‌های الکترونیک موجب تسهیل کارها و کاهش مراجعات حضوری شده و در بسیاری از موارد، استعلامات دفاتر اسناد رسمی توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی پاسخ داده می‌شود.

سعید نظری امروز چهارم تیرماه در بازدید رئیس حوزه قضایی، دادستان و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان سیرجان از اداره ثبت اسناد و املاک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه با بیان اینکه در زمان تصدی مرحوم تویسرکانی بر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بسیاری از فرآیندهای ثبتی الکترونیک شد، افزود: مرحوم تویسرکانی پدر ثبت نوین بود و در دوران تصدی او بالغ بر ۳۰ سامانه ثبتی مکانیزه راه‌اندازی شد.

او افزود: سامانه‌های الکترونیک موجب تسهیل کارها و کاهش مراجعات حضوری شده و در بسیاری از موارد، استعلامات دفاتر اسناد رسمی توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی پاسخ داده می‌شود.

 نظری ضمن ارائه آمار عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان در حوزه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی تصریح کرد: در دو ماه پایانی سال گذشته اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان به عنوان واحد ثبتی برتر در سطح استان انتخاب شده است.

او با اشاره به اینکه حد نصاب صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی برداشته شده، عنوان کرد: در حال حاضر به موجب مصوبه دوازدهمین جلسه قرارگاه ملی حد نگاری و حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای اراضی زراعی که قبل از سال ۱۳۸۵ افراز و به قطعات کوچکتری از میزان حدنصاب مقرر در قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تقسیم شده‌اند با هر مساحتی سند مالکیت صادر می‌شود که این مصوبه در جلسات یکشنبه‌های روستایی اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان برای اهالی محترم روستاها تبیین و اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست اداره ثبت اسناد سیرجان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی افزود: بنده و همکارانم برای جبران این نقیصه و تحقق ۱۰۰ درصدی حدنگاری به عنوان مطالبه محوری رهبر معظم انقلاب، اغلب اوقات خارج از وقت اداری و تا پاسی از شب در اداره حضور داریم.

حجت الاسلام محمدی رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان نیز در این بازدید آمار بیش از ۹۹ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در شهرستان سیرجان را اقدامی جهادی توصیف کرد و گفت: تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی ملی و دولتی نقش بی‌بدیلی در مقابله با زمین‌خواری دارد.

او با بیان اینکه بسیاری از دعاوی ریشه در اسناد عادی قولنامه‌ای دارد، اظهار کرد: صدور اسناد رسمی مالکیت موجب ارتقاء نظم و بهداشت قضایی و کاهش قابل توجه ورودی پرونده به محاکم دادگستری می‌شود.

به گزارش ایسنا، به مناسبات هفته قوه قضائیه رئیس حوزه قضایی، دادستان و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان سیرجان از اداره ثبت اسناد و املاک بازدید و از زحمات کارکنان این مجموعه تقدیر کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.