تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 22:23
55 بازدید
کد خبر : 3653

گوترش: خطر هوش مصنوعی شبیه خطر جنگ هسته‌ای است

گوترش: خطر هوش مصنوعی شبیه خطر جنگ هسته‌ای است

دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم درخواست از متخصصان و دانشمندان جهان برای برداشتن گام‌های عملی به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که هوش مصنوعی به تهدیدی برای جهان تبدیل شده است که خطر آن کمتر از تهدید ناشی از جنگ هسته‌ای نیست.

گوترش همچنین بر لزوم درخواست از متخصصان و دانشمندان جهان برای انجام اقدامات عملی درراستای مقابله با تهدید ناشی از هوش مصنوعی تاکید کرد.

وی درباره عدم رسیدگی به این موضوع در سطح لازم هشدار داد و افزود: ما باید این هشدارها را جدی بگیریم.

این اظهارات گوترش با اظهارات «اریک اشمیت» مدیر عامل سابق شرکت آمریکایی «گوگل» همخوانی دارد که در آن گفته بود هوش مصنوعی یک «تهدید وجودی و ماهیتی» است.

بسیاری از غول‌های فناوری با استفاده گسترده از فناوری هوش مصنوعی مخالف هستند که مهمترین آنها ایلان ماسک مالک توئیتر و ٰٰرئیس شرکت تسلا است. ماسک نامه‌ای سرگشاده امضا کرد که از شرکت‌ها خواسته بود تا آزمایش‌های هوش مصنوعی را به مدت ۶ ماه متوقف کنند تا در مورد پیامدهای مربوط به پروتکل‌های ایمنی و اخلاقی آن بازنگری صورت گیرد.

گفتنی است که در ماه های اخیر، ترس از برنامه «GBT Chat» مبتنی بر هوش مصنوعی در میان هشدارهایی که ممکن است منجر به سرقت گسترده مالکیت معنوی و انتشار اطلاعات نادرست شود، گسترش یافته است. به علاوه، خطر امکان استفاده از هوش مصنوعی برای دسترسی به داده های حساس و حذف عنصر انسانی در بسیاری از مشاغل وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.