تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 9:28
260 بازدید
کد خبر : 404

۶ برابر شدن قدرت هوش مصنوعی با مغز جدید “انویدیا”

۶ برابر شدن قدرت هوش مصنوعی با مغز جدید “انویدیا”

تراشه هوش مصنوعی جدید شرکت “انویدیا”(NVIDIA) برای ربات‌ها، آنها را شش برابر قدرتمندتر از نسل قبلی خود می‌کند و این در حالی است که هنوز هم می‌تواند در کف دست انسان جا بگیرد. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “انویدیا” مغز هوش مصنوعی ۱۱۰۰ دلاری خود موسوم به “خاویر” با نام کامل

تراشه هوش مصنوعی جدید شرکت “انویدیا”(NVIDIA) برای ربات‌ها، آنها را شش برابر قدرتمندتر از نسل قبلی خود می‌کند و این در حالی است که هنوز هم می‌تواند در کف دست انسان جا بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “انویدیا” مغز هوش مصنوعی ۱۱۰۰ دلاری خود موسوم به “خاویر” با نام کامل “Jetson AGX Xavier” برای ربات‌ها را که در سال ۲۰۱۸ عرضه کرد، ارتقا داده است. این ماژول جدید موسوم به “اورین” با نام کامل “Jetson AGX Orin”، شش برابر بیشتر از “خاویر” قدرت پردازش دارد و با این حال همچنان در کف دست جا می‌گیرد.

شرکت “انویدیا” تراشه “اورین” را به ‌عنوان یک “ابررایانه هوش مصنوعی با کارآمدی مصرف انرژی” طراحی کرده است که برای استفاده در رباتیک، دستگاه‌های پزشکی خودکار و وسایل نقلیه خودران و همچنین برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی پیشرفته و آینده نگرانه فناوری که ممکن است در حال حاضر غیرممکن به نظر برسند، طراحی شده است.

این شرکت می‌گوید “اورین” قادر به انجام ۲۰۰ تریلیون عملیات در هر ثانیه است. این تراشه بر پایه معماری پردازنده گرافیکی “NVIDIA Ampere” ساخته شده است و دارای پردازنده‌های “Arm Cortex-A۷۸AE” است و با نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های یادگیری عمیق و بینش رایانه‌ای ارائه می‌شود که به آن توانایی اجرای چندین برنامه هوش مصنوعی را می‌دهد.

“اورین” به کاربران امکان دسترسی به نرم‌افزار و ابزارهای این شرکت از جمله برنامه شبیه‌سازی رباتیک مقیاس‌پذیر موسوم به “انویدیا ایساک سیم”(NVIDIA Isaac Sim) را می‌دهد که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا بتوانند ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی خود را در محیط‌های مجازی آزمایش و مدیریت کنند.

همچنین برای کاربران صنعت پزشکی، برنامه “انویدیا کلارا”(NVIDIA Clara) برای تصویربرداری پزشکی و بررسی ژنومیک مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد. همچنین برای توسعه دهندگان خودروهای خودران برنامه “انویدیا درایو”(NVIDIA Drive) وجود دارد که با این تراشه جدید می‌توانند فناوری خودران را بیش از پیش توسعه دهند.

این شرکت هنوز قیمت “اورین” را اعلام نکرده است، اما قصد دارد آن را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه کند. علاقه‌مندان می‌توانند در پیش‌سفارش آن ثبت‌نام کنند تا از در دسترس بودن آن در وبسایت “انویدیا” مطلع شوند. این شرکت همچنین در رویداد “NVIDIA GTC” که هم اکنون در حال برگزاری است (از ۸ تا ۱۱ نوامبر)، درباره “اورین” صحبت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه