تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:51
258 بازدید
کد خبر : 1235

تراشه‌های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!

تراشه‌های هوش مصنوعی خوابیدن یاد گرفتند!

محققان آمریکایی از طراحی یک سیستم هوش مصنوعی جدید خبر داده اند که تراشه‌های نصب شده در آن می‌توانند از مزیت خواب شبانه برای استراحت و تجدید قوا بهره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شبکه‌های عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی شباهت‌های زیادی به انسان دارند و تفاوت‌های آنها با رایانه‌های سنتی روز به روز در حال افزایش است. از همین رو این شبکه‌ها نباید توسط انسان‌ها خاموش و روشن شوند و به علت بهره مندی آنها از قدرت تصمیم‌گیری و هوش، خودشان می‌توانند در مورد زمان روشن و خاموش شدن تصمیم گرفته و به این شکل برای خواب و استراحت در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنند.

تراشه‌های هوش مصنوعی مذکور در زمانی که فعالیتی ندارند سیگنال‌های اندک و آهسته ای را رد و بدل می‌کنند که مشابه با عملکرد شبکه عصبی مغز در زمان استراحت و خوابیدن است.

شبکه‌های عصبی مذکور از نورون‌های مصنوعی تشکیل شده‌اند که عملکردی مشابه با مغز واقعی انسان دارند و ارتباطات آنها با یکدیگر در گذر زمان بیشتر و دقیق‌تر می‌شود. این شبکه‌ها می‌توانند برای پردازش و درک دقیق تصاویر و اصوات به کار گرفته شوند.

این تراشه‌های جدید هم از توانایی خودآموزی بیشتری برخوردار هستند و هم می‌توانند خاطرات قبلی را با دقت و جزئیات بیشتری به ذهن بسپارند و با طراحی و استفاده مداوم از آنها می‌توان روش‌های تازه ای برای درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، افسردگی، چاقی و غیره یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.