تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:38
249 بازدید
کد خبر : 1007

هوش مصنوعی شعر می سراید!

هوش مصنوعی شعر می سراید!

گوگل هوش مصنوعی توسعه داده که به کاربر کمک می کند شعر بنویسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،  گوگل ابزاری به نام «شعر با شعر»(Verse by Verse) ارائه کرده که به کاربر کمک می کند تا شعر زیبایی بسراید. 

آخرین پروژه آزمایشی این شرکت که شعر نویسی با هوش مصنوعی است، پیشنهاداتی با شیوه شعر نویسی مشهورترین شاعران آمریکایی به کاربران ارائه می کند.

کاربر می تواند ۳ شاعر را انتخاب کند تا از آنها الهام بگیرد مانند امیلی دیکینسون، والت وایتمن و ادگار آلن پو. پس از انتخاب شاعران و ساختار شعر، ابزار هوش مصنوعی گوگل از کاربر می خواهد تا مصرع اول شعر را بنویسد. در مرحله بعد هوش مصنوعی گزینه های مختلفی را به او پیشنهاد می کند.

البته این ابزار کاربر را مجبور نمی کند حتما از پیشنهاداتش استفاده کند. او می تواند آنها را دستکاری یا رد کند. 

هدف این ابزار الهام بخشی به کاربران است و درواقع یک شعر کامل را به جای او نمی نویسد. مهندسان گوگل برای ساخت این ابزار مجموعه بزرگی از اشعار کلاستیک را در سیستم بارگذاری کردند. آنها از آثار هر شاعر برای ارتقای مدل های هوش مصنوعی استفاده کردند تا شیوه های شعر نویسی مختلف را بهبود دهند.از آنجا که هدف مهندسان آن بود که سیستم پیشنهاداتی مرتبط به کاربران ارائه کند بنابراین  به سیستم هوش مصنوعی آموزش داده شد تا درک کند بهترین گزینه ها برای مصرع بعدی یک شعر کدام هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه