تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:02
284 بازدید
کد خبر : 1435

۱۰ شرکت دانش بنیان در بخش هوش مصنوعی فعالیت می کنند

۱۰ شرکت دانش بنیان در بخش هوش مصنوعی فعالیت می کنند

شهرکرد- رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ شرکت دانش بنیان در این استان در بخش هوش مصنوعی فعالیت می کنند.

اسماعیل پیر علی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چهار سال گذشته، حدود ۲۰ میلیاردتومان به شرکت‌ها تسهیلات ارائه شده است، گفت: حدود ۱۲ هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی، کارگاهی در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: آموزش‌های کاربردی و مشاوره‌ای در حوزه تجاری سازی و صنعتی سازی و آشنایی با قوانین گمرک، تأمین اجتماعی، کار و…. مرحله به مرحله برای شرکت‌ها انجام شده تابا فضای کسب و کار آشنا شوند.

وی بیان کرد: در حاشیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور برگزار شد ۱۹ شرکت از استان شرکت کردند و قرارداد فروش ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محصول منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در خصوص خرید محصولات تولیدی شرکت‌های استان، گفت: متأسفانه نگاه مدیران و کارشناسان میانی دستگاه‌های اجرایی استان به خرید محصولات استان نیست که همت بیشتر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی بیان کرد: در حوزه صادرات نیز سال گذشته به کشورهای عراق و گرجستان صادرات داشتیم اما امسال صادراتی نبوده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: بسیاری کشورها در حوزه شهر هوشمند کار کردند و باید به این سمت رفت و ۱۰ شرکت در این حوزه در استان فعالیت دارد و خدمات خود را به سایر شهرهای ایران می‌فروشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.