تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 5:12
64 بازدید
کد خبر : 4585

استفاده کنترل‌نشده صهیونیست‌ها از هوش مصنوعی در جنگ غزه

استفاده کنترل‌نشده صهیونیست‌ها از هوش مصنوعی در جنگ غزه

یک محقق هوش مصنوعی اعلام کرد که یکی از دلایل افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در جنگ غزه، استفاده کنترل‌نشده رژیم صهیونیستی از این فناوری در حملات خود است. به گزارش ایسنا، دکتر «نور نعیم»، محقق هوش مصنوعی که در غزه فعالیت می‌کند، به خبرگزاری آناتولی گفت که استفاده رژیم صهیونیستی از یک سامانه هوش مصنوعی

یک محقق هوش مصنوعی اعلام کرد که یکی از دلایل افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در جنگ غزه، استفاده کنترل‌نشده رژیم صهیونیستی از این فناوری در حملات خود است.

به گزارش ایسنا، دکتر «نور نعیم»، محقق هوش مصنوعی که در غزه فعالیت می‌کند، به خبرگزاری آناتولی گفت که استفاده رژیم صهیونیستی از یک سامانه هوش مصنوعی به نام «گاسپل» موجب افزایش چشمگیر کشتار غیرنظامیان در غزه شده است.

به گفته دکتر نعیم، ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه برای نخستین بار از این سامانه تشخیص خودکار هدف استفاده کرده است.

او گفت: اسرائیل با استفاده از این فناوری هوش مصنوعی به نام گاسپل، در تنها ۳۵ روز ۱۵ هزار فلسطینی را هدف گرفت. این آمار نسبت به عملیات‌های سابق اسرائیل در منطقه بسیار بیشتر است.

او یادآور شد که در حملات ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴، ۶۰۰۰ فلسطینی هدف گرفته شدند.

رژیم صهیونیستی پیش از این هم در حملات خود به غزه از هوش مصنوعی استفاده کرده بود، اما به گفته نعیم، در فناوری هوش مصنوعی «فایر فکتوری» که این رژیم در حمله ۲۰۲۱ خود مورد استفاده قرار داد، تعداد اهداف محدود شده بود؛ در حالی که در فناوری گاسپل محدودیتی از نظر تعداد اهداف برای این سامانه تعریف نشده است.

او گفت: به دلیل احتمال تلفات ثانویه ناشی از بروز خطا در فناوری هوش مصنوعی، در فناوری فایر فکتوری تعداد اهداف به پنج تن محدود شده بود. اما گاسپل که توانایی تصمیم‌گیری دارد، این توانایی را دارد که بدون در نظر گرفتن تعداد اهداف، اقدام به کشتار و نابودی کند.

وی افزود: در نتیجه، تعداد قربانیان می‌تواند از صفر تا یک میلیون تن باشد. این بدین معناست که اسرائیل پایگاه داده وسیع و اطلاعات گسترده‌ای درباره غیرنظامیان دارد.

او ادامه داد: اسرائیل برای کشتن یک هدف که شاید هرگز هم در غزه پیدایش نکند، دارد هزاران تن را می‌کشد. ما در این جنگ شاهد وحشی‌گری هوش مصنوعی بودیم.

به گفته این محقق حوزه اخلاق هوش مصنوعی، در نتیجه استفاده بی‌سابقه از این فناوری بی‌قیدوبند، هزاران قربانی مجروح شده یا به شهادت رسیده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

تا امروز بیش از ۲۱ هزار و ۱۱۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۵۵ هزار و ۲۴۳ تن مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.