تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 4:48
69 بازدید
کد خبر : 4621

انعقاد اولین توافق‌نامه برای محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی

انعقاد اولین توافق‌نامه برای محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی

برای اولین بار، توافق نامه مفصل بین المللی میان کشور‌های دنیا برای محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی منعقد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم کشورهای جهان روز یکشنبه آنچه را که به نظر می رسد اولین توافقنامه مفصل بین المللی برای محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی باشد، ارائه کردند.

در این سند ۲۰ صفحه ای، ۱۸ کشور توافق کردند که شرکت های طراحی و استفاده از هوش مصنوعی باید آن را به گونه ای توسعه دهند که از مشتریان و عموم مردم در برابر سوء استفاده محافظت کند.

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت های ایالات متحده در این باره به رویترز گفت: این اولین باری است که تأیید می کنیم که نباید فقط به جنبه‌های جالب  این موضوع و یا سرعت عرضه آن به بازار توجه شود. در عوض، دستورالعمل های توافق نشان می دهد که مهم ترین کاری که باید در مرحله طراحی انجام شود، امنیت است.

با این حال، این توافق نامه غیر الزام آور است و عمدتاً حاوی توصیه های کلی است، مانند نظارت بر سیستم های هوش مصنوعی برای سوء استفاده، محافظت از داده‌ها در برابر دستکاری و بررسی ارائه دهندگان نرم افزار. به گفته جن ایسترلی، هنوز هم مهم است که بسیاری از کشورها این ایده را بپذیرند که سیستم های هوش مصنوعی باید ایمنی را در اولویت قرار دهند.

این توافق جدیدترین ابتکار در مجموعه ای از تلاش های دولت های سراسر جهان برای نفوذ بیشتر بر توسعه بین المللی هوش مصنوعی است. اروپا در قوانین مربوط به هوش مصنوعی از ایالات متحده جلوتر است.

به عنوان مثال، قانونگذاران در فرانسه، آلمان و ایتالیا اخیراً در مورد چگونگی تنظیم هوش مصنوعی، با حمایت از خودتنظیمی اجباری از طریق کدهای رفتاری برای به اصطلاح مدل‌های اولیه هوش مصنوعی، به توافق رسیدند. علاوه بر ایالات متحده آمریکا و آلمان، طرف‌های دیگری که دستورالعمل های جدید را امضا کرده اند عبارتند از: بریتانیا، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، رژیم صهیونیستی، نیجریه و سنگاپور.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.