تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 8:51
51 بازدید
کد خبر : 3769

حضور ۵۰۰ شرکت فناور در الکامپ/راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی

حضور ۵۰۰ شرکت فناور در الکامپ/راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌اند. به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در حاشیه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه این رویداد پر رونق‌تر از سال‌های قبل بوده است، دلیل آن را حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانست.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه الکامپ را ۵۰۰ شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های خارجی حضور دارند که دلیل این امر، شکل دادن ارتباطات B2B میان شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی است.

دهقانی فیروز آبادی، دنیای اقتصاد دیجیتال را دنیای بدون مرز توصیف کرد و ادامه داد: از این طریق می‌توان ارتباطات گسترده‌ای با تمام دنیا ایجاد کرد به امید اینکه عدالت و رشد و تعالی انسانی با کمک این شرکت‌ها در همه دنیا رخ دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در خصوص پیشرفت‌های کشور در هوش مصنوعی، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی است؛ از این رو محققان زیادی در این حوزه در کشور حضور دارند، ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌هایی برای دستیابی به توسعه این حوزه صورت گرفته است.

وی راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از دیگر برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌ و می‌شوند.

وی تاکید کرد: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری از برنامه‌های جدی معاونت علمی به شمار می‌رود.

توسعه هاب هوش مصنوعی

معاون علمی رییس‌جمهور هاب‌های فناوری این معاونت را در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله هوش مصنوعی دانست و اظهار کرد: هاب‌ها همچنین به حوزه‌های علوم شناختی، مواد، میکروالکترونیک و غیره مربوط می‌شوند.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم بهترین روش توسعه، ایجاد محتوای ملی است که همه بازیگران اکوسیستم نوآوری در آن تعریف شده باشند؛ از این رو همه برنامه‌ریزی‌های ما در بعد ملی است.

دهقانی فیروزآبادی این هاب‌ها را فراتر از آزمایشگاه‌های ملی دانست که در آن با ایجاد زیر ساخت‌ها و فضای کاری، شرایط برای تحقیق محققان در حوزه‌های فناوری‌های راهبردی فراهم می‌شود.

همکاری با کشور چین

دهقانی فیروزآبادی در خصوص همکاری با کشور چین، گفت: چین به عنوان کشور دوست و همکار ایران است که پیمان همکاری‌های محکمی با این کشور منعقد شده است.

معاون علمی رییس‌جمهور ادامه داد: از این رو چین یکی از کشورهای مهم همکاری است و چندین شرکت از این کشور نیز در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.

همکاری با دنیای عرب

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب، گفت: این اقدامات برای ما ارزشمند است،چون معتقدیم که میان ما و جهان عرب اشتراکات بزرگی وجود دارد و آن اشتراکات دینی و فرهنگی است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همسایگی با این کشورها از دیگر اشتراکات ایران با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است؛ از این رو برای سرمایه‌گذاری مشترک و تعریف پروژه‌های مشترک علاقه‌مندیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.