تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 5:12
78 بازدید
کد خبر : 4498

دانشگاهیان و اندیشمندان باید به سمت هوش مصنوعی پیش بروند

دانشگاهیان و اندیشمندان باید به سمت هوش مصنوعی پیش بروند

ایسنا/لرستان یک پژوهشگر دانشگاه لرستان گفت:دانشگاهیان و اندیشمندان باید به سمت هوش مصنوعی پیش بروند و در زمینه کارهای علمی و تحقیقاتی در ابعاد علوم پایه و کشاورزی به سمت هوش مصنوعی پیش برویم.  علی کاکانژاد امروز، ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه هفته پژوهش که با حضور پژوهشگران و فناوران برتر استان در سالن اجتماعات

ایسنا/لرستان یک پژوهشگر دانشگاه لرستان گفت:دانشگاهیان و اندیشمندان باید به سمت هوش مصنوعی پیش بروند و در زمینه کارهای علمی و تحقیقاتی در ابعاد علوم پایه و کشاورزی به سمت هوش مصنوعی پیش برویم.

 علی کاکانژاد امروز، ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه هفته پژوهش که با حضور پژوهشگران و فناوران برتر استان در سالن اجتماعات شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که در دانشگاه لرستان کار پژوهشی را انجام دادیم کسی فکر نمی‌کرد پژوهش در این دانشگاه به گونه‌ای باشد که امروز بخواهیماز جوانان فرهیخته و پژوهشگرتجلیل کنیم.

وی اضافه کرد: براساس آموزه‌های دین اسلام پژوهش امر بسیار مقدسی است و همانگونه که ما به معلم نیاز داریم جامعه نیز به پژوهش نیاز دارد.

این پژوهشگر پیشکسوت دانشگاه لرستان بیان کرد: باید بیشترین هدف پژوهش را برای خدمت به جامعه قرار دهیم.

کاکانژاد تصریح کرد: رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و اقتصاد به امر پژوهش بپردازند چرا که این‌ها می‌توانند هدف را برای خیلی از پژوهشگرها تعیین کند.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۳۰ نوشتن مقالات به آن شکلی که الان انجام می‌دهیم، منسوخ می‌شود، چرا که هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشروی است، تاکید کرد: دانشگاهیان و اندیشمندان باید به سمت هوش مصنوعی پیش بروند و در زمینه کارهای علمی و تحقیقاتی در ابعاد علوم پایه و کشاورزی به سمت هوش مصنوعی پیش برویم.

این پژوهشگر دانشگاه لرستان تصریح کرد: امروز چین با هوش مصنوعی کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و ما نیز باید بتوانیم امر پژوهش را به نحو احسن انجام دهیم تا در راستای خدمت به جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.