تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:45
263 بازدید
کد خبر : 1129

هوش مصنوعی و امواج رادیویی سالمندان را رصد می کنند

هوش مصنوعی و امواج رادیویی سالمندان را رصد می کنند

دستگاهی ابداع شده که امواج رادیویی در اتاق منتشر می کند و با استفاده از هوش مصنوعی حرکات سالمندان را بدون نیاز به دوربین رصد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، به زودی می توان یک ابزار رادار مانند که می تواند بدون استفاده از دوربین حرکات افراد در سراسر روز را رصد کند، در خانه های سالمندان  به کاربرد تا در صورت زمین خوردن افراد به کادر درمان هشدار دهد.

گروهی از محققان دانشگاه MIT این فناوری را ابداع کرده اند. آنها ادعا می کنند هدف تحقیق آنها ایجاد دستگاهی بوده که بدون تماس فیزیکی حرکات افراد را ردیابی کند.

در این فناوری یک حسگر روی دیوار نصب می شود و به طور مداوم پالس های ضعیف امواج رادیویی ارسال می کند و هنگامیکه امواج به فرد یا شی برخورد می کنند، به سمت حسگر برمی گردند.

حسگر مذکور می تواند اطلاعات درباره محیط را از موج دریافت و تحلیل کند و تشخیص دهد فرد در اتاق چه کاری انجام می دهد.

به گفته محققان این فرایند به ایجاد یک تاریخچه از حرکات هر فرد منجر می شود و در صورتی که یکی از ساکنان خانه سالمندان زمین بخورد یا برای مدتی طولانی حرکت نکند، به کادر درمان اطلاع رسانی می شود.

دستگاه امواج رادیویی حرکات دقیق هر فرد در اتاق را اندازه گیری می کند و اطلاعات را به فرمتی گزارش می کند که فقط برای رایانه قابل درک است.

پژوهشگران معتقدند این روند به حفظ حریم شخصی افراد کمک می کند وهیچ کس نمی تواند ببیند آنها در اتاق شخصی خود چه فعالیتی انجام می دهند. 

دینا کتابی محقق ارشد این پژوهش می گوید: این دستگاه بسیار دقیق است و می تواند نشان دهد فرد کتاب می خواند، ژاکتش را در می آورد یا حتی روی صندلی راحتی خوابش برده است. این سیستم  از هوش مصنوعی برای خوانش امواج رادیویی استفاده می کند که حسگر آنها را برمی گرداند. علاوه برآن سیستم از نقشه دقیق اتاق برای تعیین رویدادهایی که در آن اتفاق می افتد نیز بهره می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.