تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1402 - 6:27
109 بازدید
کد خبر : 3616

مهم‌ترین هدف گذاری امسال وزارت ارتباطات برای دولت الکترونیک چیست؟

مهم‌ترین هدف گذاری امسال وزارت ارتباطات برای دولت الکترونیک چیست؟

دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند گام های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل کرده است، بر این اساس طبق جدیدترین اظهارات مسئولان برای امسال هدف گذاری شده که ۱۰۰ درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه و ۲۰ درصد خدمات

دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند گام های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل کرده است، بر این اساس طبق جدیدترین اظهارات مسئولان برای امسال هدف گذاری شده که ۱۰۰ درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود.

 به گزارش ایسنا، دولت هوشمند از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم محسوب می شود و به خدمتی هوشمند گفته می‌شود که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد. هفته جاری وزیر ارتباطات در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها متصل هستند و ۵۰ درصد خدمتشان را از این طریق ارائه می دهند. او می گوید امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود.  

اما اخطار به یک اپراتور به دنبال گلایه مردم از تماس های صوتی تبلیغاتی دیگر خبر مهمی بود که در هفته جاری منتشر شد. به عبارتی افزایش شکایت کاربران درباره پیامک‌های گاه‌وبی‌گاه تبلیغاتی موجب شد مسوولان فکر چاره‌ای برای جلوگیری از اینگونه مزاحمت‌ها کنند، اما برخی شرکت‌ها تماس را جایگزین کرده‌اند، به همین دلیل امیر محمد لاجوردی – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی اعلام کرد که در نتیجه پیگیری این موضوع، شرکت تبلیغاتی که این مزاحمت را ایجاد کرده بود، شناسایی و به اپراتور مربوطه جهت برخورد با این شرکت و نظارت بیشتر بر عملکرد مشترکین مشابه اخطار داده شد.

از سوی دیگر اوایل هفته جاری خبری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارت‌های سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد و شرکت ملی پست از مدیرعامل تا معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند و برخی مسائل مانند نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان را دلیل باقی ماندن کارت های سوخت در این شرکت اعلام کردند.

محمود لیائی- مدیرعامل شرکت ملی پست– در این باره گفت: در سال ۱۴۰۱ و سه ماه اول سال جاری حدود چهار میلیون کارت سوخت برای توزیع به پست تحویل داده شده که نزدیک به ۴۰ درصد از این کارت‌ها فقط در بهمن و اسفند بوده است. درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارت‌ها در باجه های معطله پست است که مهمترین دلیل آن نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان است.

گفته شده هوش مصنوعی، علم و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند به ویژه برنامه‌های رایانه‌ای هوشمند است و شکی نیست که در سال‌های آینده هوش مصنوعی و فناوری رباتیک نقش پررنگی در زندگی بشر ایفا می‌کنند و همین مساله باعث شده توجه به این نوع موضوعات روز به روز افزایش یابد تا جایی که برخی کارشناسان مدعی شده‌اند که این تازه ابتدای کار است و هوش مصنوعی همه را حذف خواهد کرد.

در همین رابطه رییس مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات پروژه تخمین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استراتژیک توسط هوش مصنوعی را اعلام کرد. طبق گفته وی در این پروژه نقش الگوریتم‌های هوش مصنوعی به همراه استفاده از داده‌های زمینی و ماهواره‌ای بسیار ویژه و قابل‌توجه است. در پروژه مذکور دو شهرستان همدان و بهار به عنوان مناطق مورد مطالعه برای محصول سیب زمینی و چهار استان همدان، مرکزی، قزوین و لرستان به عنوان مناطق مورد مطالعه محصول یونجه انتخاب شدند.  

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.