تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 6:14
110 بازدید
کد خبر : 4165

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در بخش کشاورزی

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در بخش کشاورزی

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هوش مصنوعی تحولی عظیم در دنیا به پا کرده ما هم باید با آن در بخش کشاورزی همگام شویم. مسعود نجف نجفی، شنبه، یکم مهرماه در گردهمایی روسای ادارات ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان‌های خراسان رضوی که در نیشابور برگزار

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هوش مصنوعی تحولی عظیم در دنیا به پا کرده ما هم باید با آن در بخش کشاورزی همگام شویم.

مسعود نجف نجفی، شنبه، یکم مهرماه در گردهمایی روسای ادارات ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان‌های خراسان رضوی که در نیشابور برگزار شد، افزود: در پایدارسازی زراعت گندم توانستیم طرح کشاورزی کم نهاده را ملی کنیم.

وی عنوان کرد: ارتباط مؤثر بین محققین و بهره‌برداران یکی از وظایف این مرکز است و امسال در حوزه محصولاتی مانند زعفران، زیره، گیاه دارویی آنغوزه در حال تحقیقات تخصصی هستیم.

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی خودکفایی در بهینه‌سازی و معرفی ارقام جدید محصولات کشاورزی و ریل‌گذاری در مباحث زراعی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته دانست و بیان کرد: هوش مصنوعی تحولی عظیم در دنیا به پا کرده که ما هم باید با آن همگام شویم.

وی رشد و توسعه‌ سازمانی را در گرو همکاری بین واحد روابط عمومی و ترویج خواند و اذعان کرد: باید سازمان جهاد کشاورزی نبض اقتصادی استان را به دست بگیرد.

ضرورت تشکیل شورای ترویج در شهرستان‌ها

حمید بیک زاده، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم بر تشکیل شورای ترویج در شهرستان‌ها و معرفی الگوهای موفق در رسانه‌ها تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در بین نیروهای ترویجی و کارسپاری امور می‌تواند تأثیر بسیاری در ریل‌گذاری‌های آموزشی در آینده داشته باشد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: باید به جای کلاس‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی را برنامه‌ریزی کنیم و در این میان بازدیدهای خارج استانی برای بهره‌برداران، نقش بسزایی در افزایش ضریب دانش دارد.

بیک زاده همچنین اذعان کرد: در کشور۵۲۰۰ سازه ترویجی داریم که منشأ زیرساخت‌های ترویجی هستند و هم اکنون در گام دوم نظام نوین ترویج که همان استقرار دانش است، قرار داریم.

ترویج و آموزش عملی کشاورزی؛ پاشنه آشیل کشاورزی

علی مبارکی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در ادامه گفت: گردهمایی بزرگ روسای ادارات ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان‌های خراسان رضوی باهدف تعامل، بررسی موانع ترویج کشاورزی و ارائه راهکارهای اجرایی طی دو روز برگزار شد.

وی ترویج را از ضروریات بخش کشاورزی دانست و افزود: در شهرستان نیشابور تمامی پروژه‌ها و زیر بخش‌های اجرایی آن فقط در صورت داشتن پیوست ترویجی قابل اجرا است.

مبارکی ادامه داد: پاشنه آشیل بخش کشاورزی آموزش عملی به کشاورزان است و در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی با آموزشکده فنی، دانشگاه، دانشکده کشاورزی و فنی و حرفه‌ای منعقد شده تا در تمامی دوره‌های آموزشی در کنار هم باشیم.

این همایش با حضور مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، مشاور سازمان و رئیس اداره روابط عمومی و روسای ادارات تخصصی ترویج سازمان در اردوگاه تربیتی کشوری شهید رجایی (باغرود) شهرستان نیشابور برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.