تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 7:51
82 بازدید
کد خبر : 4519

ورود هوش مصنوعی به چرخه عملیاتی هوانیروز

ورود هوش مصنوعی به چرخه عملیاتی هوانیروز

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که در حال کار بر روی آن هستیم و در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‌ایم. به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش درباره برخی از تهدیداتی که کشورهای غربی انجام می‌دهند، بیان کرد:

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که در حال کار بر روی آن هستیم و در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش درباره برخی از تهدیداتی که کشورهای غربی انجام می‌دهند، بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی مدام در حال تهدید و تحریم شدن بوده‍ایم و به خوبی می‌دانیم که این تهدیدها، تهدیدات توخالی هستند. هر تهدیدی که انجام می دهند ما یک راهی برای خنثی‌سازی تهدیداتشان پیدا کرده و تهدیدات را تبدیل به فرصت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی با دکترین نظامی ما آشنایی دارند، طراحی عملیاتی را به خوبی می‍دانند و به آن واقف‌ هستند که اگر وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شوند در یک باتلاق گرفتار خواهند شد .

وی به استفاده از هوش مصنوعی در صنایع دفاعی دنیا اشاره کرد و اضافه کرد: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که ما در حال کار بر روی آن هستیم و در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‌ایم؛ همچنین کمیته‌های هوش مصنوعی نیز تشکیل داده‍ایم. درحال حاضر تسلیحات و تجهیزاتی داریم که با هوش مصنوعی کار می‍کنند. در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‍ایم. خلبانی که می‌خواهد در شب پرواز کند و یا یک ماموریت عملیاتی انجام دهد قطعا از مسائل هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در جنگ‌های سایبری و سایر مسائل، هوش مصنوعی را در دستور کار اصلی خود قرار داده‍ایم چرا که یک تکنولوژی بسیار به روز است و یک ارتقای آینده‌نگر برای ما محسوب می‍شود.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین درباره تعامل کشورمان با سایر کشورهای پیشرفته در عرصه تجهیزات نظامی، گفت: الان بسیاری از کشورهای دوست ما می‍‌توانند از امکانات هوانیروز استفاده کنند و هر کجای جهان اگر نیاز به امکانات هوانیروز داشته باشد در خدمت عزیزان هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.