تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 5:12
83 بازدید
کد خبر : 4525

کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های درمان با هوشمندسازی بیمارستان‌ها

کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های درمان با هوشمندسازی بیمارستان‌ها

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی رئیس جمهور گفت: با هوشمندسازی بیمارستان‌ها در هزینه‌کرد دولت برای حوزه سلامت صرفه‌جویی بسیاری می‌شود، کما اینکه در کشورهای پیشرفته پس از پیاده‌سازی هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها، هزینه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. مصطفی قانعی صبح امروز ۲۵ آذر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوش مصنوعی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی رئیس جمهور گفت: با هوشمندسازی بیمارستان‌ها در هزینه‌کرد دولت برای حوزه سلامت صرفه‌جویی بسیاری می‌شود، کما اینکه در کشورهای پیشرفته پس از پیاده‌سازی هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها، هزینه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

مصطفی قانعی صبح امروز ۲۵ آذر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوش مصنوعی در طب و رزم که در بیمارستان امام حسین مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه هوشمندسازی بیمارستان‌ها تا ۴۰ درصد هزینه‌های دولت را در حوزه سلامت کاهش می‌دهد، اظهار کرد: ارزش بازار بیمارستان هوشمند از ۲۰ میلیارد دلار کنونی به ۶۰ میلیارد دلار در ۳ سال آینده می‌رسد که یک رشد بی‌سابقه است، لذا کار در این حوزه یک منبع ثروت برای کشور ما به وجود خواهد آورد. ما هم زیرساخت‌های لازم و هم متخصصین ماهری را در این حوزه داریم. اکنون مراحل هوشمندسازی در بیمارستان امام حسین مشهد که یک مرکز درمانی نظامی محسوب می‌شود، در حال طی شدن است.  

وی افزود: باید با واردات تجهیزات پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی، تجهیزات قدیمی را کنار بگذاریم. هوشمندسازی بیمارستانی باید از یک مرکز درمانی و از یک جمعیت محدود بیماران آغاز شود و سپس گسترش پیدا کرده و تبدیل به یک الگو شود تا سرمایه‌گذاران جذب کار در این حوزه شوند. تا الآن هیچ تقاضایی از سمت مراکز درمانی برای هوشمندسازی تجهیزات وجود نداشته که شرکت‌ها ملزم شوند در این حوزه کار کنند. اگر چنین تقاضایی وجود داشته باشد، شرکت‌های داخلی نیز ملزم به رعایت استانداردهای لازم خواهند شد، زیرا ظرفیت‌های آن کاملا در شرکت‌های داخلی وجود دارد.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در هوشمندسازی، بیماران جامعه هدف هستند نه پزشکان، عنوان کرد: در هوشمندسازی آموزش‌های لازم به بیمار داده می‌شود و او به قدری از بیماری خود آگاه می‌شود و اطلاع کسب می‌کند که می‌تواند در خانه با اتصال به شبکه بیمارستانی تمام اصول مراقبت از خود را فراگرفته و اجرا کند. لذا در هزینه‌کرد دولت برای حوزه سلامت صرفه‌جویی بسیاری می‌شود، کما اینکه در کشورهای پیشرفته پس از پیاده‌سازی هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها، هزینه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

هم چنین سردار احمد اخوان، معاون بهداری نیروی زمینی سپاه نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تلاشیم که تا سال ۱۴۰۴ بیمارستان امام حسین مشهد کاملا هوشمند شود، گفت: پس از آن سایر بیمارستان‌ها نیز وارد همین فضا خواهند شد. اگر ما بر اساس فرایندهای علمی بیمارستان‌ها را هوشمند کنیم، ضمن افزایش کیفیت خدمات و ارتقای رضایت بیماران، هزینه‌های درمان نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.