تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 8:51
138 بازدید
کد خبر : 4058

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن ارگان‌ها به رسانه‌ها

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن ارگان‌ها به رسانه‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن سازمان ها و ارگان ها به رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه ها با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در همین راستا نیز مسئولان اجرائی باید به روابط عمومی و رسانه ها اهمیت ویژه‌ای دهند ولی متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی استان و روابط

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن سازمان ها و ارگان ها به رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه ها با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در همین راستا نیز مسئولان اجرائی باید به روابط عمومی و رسانه ها اهمیت ویژه‌ای دهند ولی متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی استان و روابط عمومی این ارگان ها در زمینه پاسخگو بودن و تبیین عملکرد به رسانه ها، کم کاری کرده‌اند.

عابدین خرم در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی، جهان امروزه را مبتنی بر اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و افزود: فزونی و ضعف قدرت های جهان بر اساس و بر مبنای ارتباطات و اطلاعات بنا شده است.

وی به پرسشگر بودن مردم اشاره کرد و گفت: مخاطب رسانه ها افرادی فعال و پرسشگر هستند که به آسانی در مورد مسائل و موضوعات مختلف اقناع نمی‌‍شوند و روابط عمومی ها باید در راستای اقناع سازی و تبیین عملکرد ارگان های دولتی نقش فعالی را ایفا کنند و بر همین اساس نیز مورد تشویق و تنبیه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن اینکه ایران را کشوری متمدن و اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی که از تمدن چند هزار ساله برخوردار است تهاجم و تجاوزی انجام دهد .

وی تاکید کرد: جبهه سلطه غرب و در راس آن آمریکا که امام راحل با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خواب راحت را بر آن حرام کرده است با نقشه های خود در میان کشور های جهان اسلام در صدد تحت کنترل و تعظیم درآوردن کشورمان است ولی نقشه‌های آنها همواره با استقامت و قدرت ایران اسلامی نابود می‌شود.

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن ارگان‌ها به رسانه‌ها

 ارسال ۵۰۷ اثر در ۷ بخش از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و شرکت های خصوصی به جشنواره

دبیر علمی جشنواره هنر هشتم، از مشارکت دو تشکل دولتی و غیر دولتی در جشنواره هنر هشتم خبر داد و افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی دو تشکل حاضر در این جشنواره بودند.

محمد عزیزی راد، در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی از ارسال ۵۰۷ اثر در هفت بخش از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و شرکت های خصوصی خبر و ادامه داد: امیدواریم با همت روابط عمومی و رسانه ها این جشنواره در سال های متمادی آینده نیز برگزار شود.

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم پاسخگو بودن ارگان‌ها به رسانه‌ها

احمد یحیایی ایله‌ای، رئیس هیات داوران هنر هشتم نیز در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی، روابط عمومی را مدیریت راهبردی انسان ها عنوان کرد و افزود: فهم ما از روابط عمومی ناقص است و امروزه باید با توجه به بحران و تحولات جهانی در رویکرد روابط عمومی ها تغییر ایجاد کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی تحولات جهانی را جهانی شدن، اهمیت و محوریت مردم در رسانه ها، جهان جعلی اخبار و رویداد ها، محیط زیست و هوش مصنوعی برشمرد و ادامه داد: اولین تحول، جهانی شدن است که متاسفانه روابط عمومی سازمان‌ها و ارگان های دولتی، از سود ناشی از جهانی شدن بهره‌ای نمی‌برند و نسبت به آن بی اطلاع هستند.

وی افزود: دومین تحول در عرصه جهانی این است که، عموم مردم در تولید، فروش و جهانی شدن نقش محوری دارند و در این راستا نیز مردم نسبت به رسانه ها به سازمان ها نزدیک تر هستند و همچنین مردم باید به جای رسانه ها حرف بزنند که در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

یحیایی ایله‌ای شفافیت را عامل ایجاد مشروعیت عنوان کرد و گفت: شایعه و اخبار جعلی در یک دقیقه مشروعیت ارگانی را از بین می‌برد و پنهان کاری موجب بحران مشروعیت می‌شود و همچنین عدم مشروعیت خیلی از ظرفیت و فرصت ها را از سازمان ها می‌گیرد که در این راستا سازمان ها باید با پیشقدم شدن در ایجاد شفافیت با اخبار جعلی مقابله کنند.

وی به وظیفه ایران برای کاشت یک میلیارد اصل درخت تا سال ۲۰۳۰ که سازمان ملل متحد به کشور ها محول کرده اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت اجتماعی سازمان ها بر عهده روابط عمومی ها است که باید فعالیت های اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته به مردم تبیین شود.

رئیس هیات داوران هنر هشتم به تنظیم کردن روابط عمومی ها از منظر هوش مصنوعی تاکید کرد و افزود: هوش مصنوعی در جهان امروزی پیشرفت وسیعی در همه عرصه ها داشته است و ما نیز برای جبران عقب ماندگی ها در این عرصه باید روابط عمومی را از منظر هوش مصنوعی مورد بررسی قرار دهیم و برای بهره‌مند شدن از آن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، در آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی که با حضور عابدین خرم استاندار آذربایجان شرفی، افشار دارابی مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مولایی رییس انجمن روابط عمومی های استان برگزار شد از برگزیدگان  بخش های مختلف جشنواره هنر هشتم تجلیل به عمل آمد.

در این آئین که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، روابط عمومی‌های برتر استان از میان ۷۰ دستگاه اجرایی و نهاد بخش خصوصی استان که در این جشنواره شرکت کرده بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس رای هیأت داوران این جشنواره، روابط عمومی‌های:- سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش‌های پژوهش و افکار سنجی، برنامه‌ریزی و ارتباطات رسانه‌ای- شرکت عمران شهر جدید سهند در بخش‌های ارتباطات رسانه‌ای و چندرسانه‌ای- شرکت توزیع نیروی برق تبریز در بخش‌های پژوهش و افکارسنجی و برنامه‌ریزی- کارخانجات تولیدی مهر سهند در بخش‌های چندرسانه‌ای و پژوهش و افکارسنجی- شرکت گاز استان در بخش‌های برنامه‌ریزی و مسئولیت‌های اجتماعی- سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در بخش‌های انتشارات و اینترنت و فضای مجازی حائز کسب تندیس طلایی و لوح تقدیر جشنواره شدند.

تندیس سیمین جشنواره:- در بخش چندرسانه‌ای به روابط عمومی‌های گروه صنعتی فولاد ارس (رتبه اول)، دانشگاه آزاد اسلامی استان و اداره کل بهزیستی (رتبه دوم) و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی (رتبه سوم)- در بخش اینترنت و فضای مجازی به روابط عمومی‌های شرکت کلرپارس (رتبه اول)، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز (رتبه دوم) و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان (رتبه سوم)- در بخش ارتباطات رسانه‌ای به روابط عمومی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان (رتبه دوم) و دانشگاه علوم پزشکی تبریز (رتبه سوم)- در بخش انتشارات به روابط عمومی‌های شرکت آب و فاضلاب استان (رتبه اول) و موسسه خیریه ابرار قائم تبریز (رتبه دوم)- در بخش مسئولیت‌های اجتماعی به روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران (رتبه اول)- در بخش برنامه‌ریزی به روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) تبریز (رتبه اول)اختصاص یافت.

هم چنین روابط عمومی‌های شهرداری ایلخچی در بخش پژوهش و افکارسنجی و فرمانداری میانه در بخش ارتباطات رسانه‌ای شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا به گفته محمد عزیزی راد، دبیر علمی جشنواره روابط عمومی‌های برتر آذربایجان شرقی (هنر هشتم)، ۵۰۷ اثر در هفت بخش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

این جشنواره به همت انجمن روابط عمومی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.