تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 5:12
97 بازدید
کد خبر : 4305

نشست تخصصی هوش مصنوعی و خلاقیت‌های انسانی

نشست تخصصی هوش مصنوعی و خلاقیت‌های انسانی

نشست تخصصی «هوش مصنوعی و خلاقیت‌های انسانی» به همت اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به صورت مجازی و حضوری در روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه جاری برگزار می‌شود. ت برگزار می کند: به گزارش ایسنا، این نشست نیم روزه که با حضور جمعی از صاحب‌نظران به میزبانی اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «هوش مصنوعی و خلاقیت‌های انسانی» به همت اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به صورت مجازی و حضوری در روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

ت برگزار می کند:

به گزارش ایسنا، این نشست نیم روزه که با حضور جمعی از صاحب‌نظران به میزبانی اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود. در قالب ۶ سخنرانی و بحث و تبادل نظر درباره هوش مصنوعی توسط حاضران ارائه خواهد شد.

شرکت در این نشست از طریق فضای مجازی برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. دوستداران این مباحث می‌توانند بصورت برخط از طریق نشانی event.olgou.ir در نشست شرکت کدده و از مطالب مطرح شده بهره‌مند شوند.

در این نشست نیم روزه دکتر صادق واعظ زاده؛ استاد دانشگاه تهران و رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان «چیرگی هوش مصنوعی بر انسان: امکان یا امتناع، مخاطرات و ملاحظات» سخن خواهد گفت.

دومین سخنران این نشست دکتر غلامرضا اعوانی؛ استاد دانشگاه شهید بهشتی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است که با موضوع «هوش مصنوعی یا عقل تکوینی از دیدگاه حکمت الهی» در جمع اندیشمندان مطالبی را ارائه خواهد کرد.

دیگر سخنران این نشست دکتر حمیدرضا ربیعی؛ استاد دانشگاه صنعتی شریف و مؤسس و رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است که با موضوع «هوش مصنوعی انسان محور: اخلاقی و قابل اعتماد» سخنرانی خواهد کرد.

در بخش دوم این نشست علمی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سعیدرضا عاملی؛ استاد و رئیس دانشکده جهان دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ تحت عنوان «الگوی اسلامی ایرانی مولد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی فازی مولد: روندها و فرایندهای نظام‌مند» مطالبی را ارائه خواهد داد.

در ادامه این نشست دکتر سید محمود تارا؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌موضوع «ترکیب خلاقیت، فناوری و نوآوری در نسل جدید خدمات پزشکی و سلامت با کمک هوش مولد» پرداخته و این موضوع را به بحث خواهد گذاشت، سپس دکتر جواد حاتمی؛ استاد دانشگاه تهران به عنوان آخرین سخنران علمی نشست به موضوع «ذهن انسان در دنیای هوشمند، مجازی و شبکه‌ای» می پردازد.

در پایان هر سخنرانی فرصتی در نظر گرفته خواهد شد تا اندیشمندانی که حضوری با این نشست مشارکت کرده‌اند، سؤالات و نظرات خویش را مطرح کنند و سخنرانان پاسخ مقتضی را ارائه دهند.

بر اساس اعلام مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در ابتدای این نشست علمی دکتر هادی اکبرزاده؛ عضو شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و رئیس اندیشکده علم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با توضیحاتی هدف از برگزاری این نشست را ارائه می‌کند و دکتر علی اکبر موسوی موحدی؛ استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس قطب علمی بیوترمودینامیک اداره نشست را به عهده خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.